Users currently browsing this topic:

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Autor Tema: Kako nastaju novi (reskinovi) modeli?  (Posjeta: 66 vremena)

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 1443
  • Aktivnost:
    23%
  • Bodovi: 8
Kako nastaju novi (reskinovi) modeli?
« u: 13.10.2019. - 21:55 »
Ajmo malo sa teoretiziranjem ... imate kakvu šprancu po kojoj radite nove modele, nove reskinove ...? Krenimo od osnove, odakle crpite ideje? Koje 'alate' preferirate, kojim programima se koristite?

Ajmo redom pa će se već nešta iskristalizirati, evo kako ja to radim ...

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 1443
  • Aktivnost:
    23%
  • Bodovi: 8
Kako nastaju novi (reskinovi) modeli?
« Odgovori #1 u: 13.10.2019. - 21:56 »
Ideja

Sve ovisi o trenutnoj inspiraciji ili radim nešto ako mi u datom trenutku treba za simulator. U prvom slučaju je to uglavnom sporadično, tj. ako na nešto slučajno naletim na netu. U drugom slučaju radim ciljano. Uglavnom nastojim koristit fotografije koje su što više snimljene pod 90° ali nije ni neki problem ako je fotografija za texturiranje snimljena ukoso. Ako se radi o vozilima, lokmotivama i vagonima, onda uglavnom tražim po netu po registracijskim brojem vozila.

Dobra referentna stranica za većinu modernih lokomotiva je www.railcolor.net ali i www.railfaneurope.net. Za pregledavati vagone, uz već spomenuti railfaneurope, dobra stranica je i www.tosh-railways.com (većina fotografija na tosh-u je iskošeno i nemogu se skinuti ali svemu se može doskočiti). Iskoristivih fotografija se također nađe i na flickr-u, photo-bucketu, ... Jasno dobar put su i razni forumi gdje se također dosta toga može naći.

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 1443
  • Aktivnost:
    23%
  • Bodovi: 8
Kako nastaju novi (reskinovi) modeli?
« Odgovori #2 u: 13.10.2019. - 21:57 »
'Alati'

'Alati' ovise o osobnoj preferenciji određenih programa. Važan je dobar preglednik fotografija ali isto tako i program kojim će se korigirati manje (ili veće) greške vezane za texturiranja. I jasno, treba dobar program u kom će se oriinalna textura prepraviti.

Za preglednik koristim staru verziju ACDsee-ja kojim se također može dosta toga napraviti ('izrezati' dio, korigirati nagnutost, promjeniti veličinu ...). Ako je fotografija za texturu isuviše iskošena onda za ispravljanje koristim PSP (kroz PSP uglavnom ispravljam fotografije da budu pod 90°, 'izrezujem' potrebne djelove texture i smanjujem/povećavam rezoluciju). Za obradu textura kristim MS Paint ali trenutno je aktualan i Paint koji je malo moderniji i ima malo više opcija od starog programa.

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 1443
  • Aktivnost:
    23%
  • Bodovi: 8
Kako nastaju novi (reskinovi) modeli?
« Odgovori #3 u: 14.10.2019. - 08:09 »
'Nečije tuđe'

Ima i ta treća opcija koja balansira uvijek na moralnosti i oko autorskih prava. Ako se baš nigdje nešto nemože naći ili su fotografije neupotrebljive, ali baš neupotrebljive da ih se ni kroz PSP neda poravnat (kad se poravnaju sve je loše) ili zašto nešta delat ako je netko to već napravil, opcija je iskoristiti texture za neki drugi simulator (MSTS, RW, train fever ..) i te texture prilagoditi. Kako sam napisal u prvoj rečenici, uvijek se tu balansira oko moralnosti i autorskih prava. Zato je dobro čitati readme fajlove, za Trainz licence u Configu, što autor kaže o texturama. Ali moje je mišljenje da ako takav uradak zadržite za sebe neće vam nitko ništa. Bitno je takve uratke, bez dozvole autora originala, ne šerati javno po netu. Ako ćete takav uradak šerati mejlom ili u kakvoj privatnoj poruci (link da DL), tko vam to može zabraniti. Druga je stvar ako se takav uradak stavi za DL na kakvu stranicu ili forum, tad treba biti zeru oprezan.

Ali i tome se da doskočiti, pošalje se mejl autoru originala da dozvoli korištenje njegove texture za drugi simulator, to se navede u readme fajlu ili configu i problem riješen.

Najgora opcija je ako se ide petljat po modelu ili meshu. To neće nitko dozvoliti i to su lako utuživa područja! A pogotovo ako se takav uradak prikaže kao svoj. Kako je Hrvatska sad u EU tako i kod nas vrijede neka nova pravila oko krađe i autorskih prava. Al pustimo to, to je već neko drugo područje.

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 1443
  • Aktivnost:
    23%
  • Bodovi: 8
Kako nastaju novi (reskinovi) modeli?
« Odgovori #4 u: 14.10.2019. - 09:05 »
... opcija je iskoristiti texture za neki drugi simulator (MSTS, RW, train fever ..) i te texture prilagoditi ...
... vezano za ovaj dio, znači, nisam ja to prvi radio, ima takvih primjera na netu, ne puno ali ima. Navesti ću dva primjera za koja znam:

- postoji talijanski 'Pendolino' koji je konvertiran iz MSTS-a za Trainz i koji je u osnovnoj crvenoj boji ali ... za MSTS postoji nekoliko inačica bojanja i texture se preklapaju, znači dovoljno je konvertirati texturu za MSTS u .tga format, preimenovati ju u texturu za Trainz i ima se novi model (jasno uz promjenu broja kuida i username-a)

- Tads-ovi ... čovjek koji je delal mađarske Tadsove bazno ih je napravil za sva tri simulatora (MSTS, Trainz, RW) i kasnije su nastali klonovi na toj bazi. To je lako zamjeniti jer broj textura, količina slika, odgovara za sva tri simulatora i dovolno je zamjeniti texture da se dobije novi model. Jasno potrebno je konvertiranje tih textura iz simulatora u simulator što zahtjeva neke dodatne program(čić)e.

Al' ponavljam, taj dio je sav u nekakvoj sivoj zoni, stalno je u nekoj vrsti konflikta između moralnosti i autorstva.