Autor Tema: ZET (Zagreb) - tramvaji  (Posjeta: 191 vremena)

Offline garfield

  • Moderator
  • Član foruma
  • *****
  • Datum registracije: 09.11.2018.
  • Postova: 171
  • Aktivnost:
    5.8%
  • Spol: Muški
    • Profil
ZET (Zagreb) - tramvaji
« u: 13.04.2019. - 23:03 »
Tramvajski promet glavni je oblik zagrebačkoga javnoga prijevoza. Uveden je 5. rujna 1891. kao konjski, a od 18. kolovoza 1910. vozi kao električni.
Danas se odvija na petnaest dnevnih i četiri noćne linije:
1 Zapadni kolodvor - Trg bana Josipa Jelačića - Borongaj
2 Črnomerec - Jukićeva - Glavni kolodvor - Autobusni kolodvor - Savišće
3 Ljubljanica - Ulica grada Vukovara - Savišće
4 Savski most - Glavni kolodvor - Draškovićeva - Dubec
5 Prečko - Ulica grada Vukovara - Autobusni kolodvor - Dubrava
6 Črnomerec - Trg bana Josipa Jelačića - Glavni kolodvor - Autobusni kolodvor - Sopot
7 Sopot - Autobusni kolodvor - Dubec (skraćena zbog rekonstrukcije remetinečkog rotora)
8 Mihaljevac - Draškovićeva - Autobusni kolodvor - Zapruđe
9 Ljubljanica - Glavni kolodvor - Borongaj
11 Črnomerec - Trg bana Josipa Jelačića - Dubec
12 Ljubljanica - Trg bana Josipa Jelačića - Dubrava
13 Žitnjak - Ulica grada Vukovara - Trg bana Josipa Jelačića - Glavni kolodvor - Trg žrtava fašizma - Kvaternikov trg
14 Mihaljevac - Trg bana Josipa Jelačića - Savska - Savski most (skraćena zbog rekonstrukcije remetinečkog rotora)
15 Mihaljevac - Gračansko Dolje
17 Prečko - Savska - Trg bana Josipa Jelačića - Borongaj

Noćna linija 31 Črnomerec - Trg bana Josipa Jelačića - Glavni kolodvor - Autobusni kolodvor - Novi Zagreb - Savski most (supstituirana autobusima zbog rekonstrukcije remetinečkog rotora)
Noćna linija 32 Prečko - Savska - Trg bana Josipa Jelačića - Borongaj
Noćna linija 33 Gračansko Dolje - Draškovićeva - Glavni kolodvor - Vodnikova - Ulica grada Vukovara - Savišće
Noćna linija 34 Ljubljanica - Trg bana Josipa Jelačića - Glavni kolodvor - Draškovićeva - Dubec

Linije 1, 3 i 8 ne prometuju vikendom i blagdanom, a linija 1 ni tijekom ljetnih praznika.

Plan linija:

(izvor: ZET)

Tramvaji su smješteni u dva pogona: Trešnjevka i Dubrava.
Pogon Trešnjevka opslužuje linije 2, 3, 5, 9, 12, 17, 32 i 34, pogon Dubrava linije 1, 4, 6, 7, 8, 13, 14, 15 i 33, dok liniju 11 opslužuju oba pogona.

Tipovi tramvaja koji prometuju Zagrebom su:

TMK 201 (TMK 1Z) "bik" i pripadajuća prikolica 701 (TP1)
Proizvedeni 1974. u Đuri Đakoviću, trideset motornih kola i trideset prikolica (još dvije prikolice naknadno kupljene 1986. u Beogradu). Dvanaest kola rashodovano je devedesetih, a njihova postolja upotrijebljena u proizvodnji serije 2100. Postupno se povlače iz prometa, devet garnitura motornih kola i prikolica prometuje.


ČKD Tatra T4YU (401) "čeh" i pripadajuća prikolica B4YU (801)
Proizvedeno 95 motornih kola i 85 prikolica u tri serije (pušteno u promet 30 garnitura 1977., 55 garnitura 1979. i 10 motornih kola 1984.). Dio tramvaja od 2009. postupno se rashoduje. U prometu je oko 30 garnitura.


ČKD Tatra KT4YU (301) "katica"
51 zglobni tramvaj proizveden 1985. (28 komada) i 1986. (23 komada).
Tramvaj garažnog broja 351 razlikuje se od ostalih po tiristorskom upravljanju.


TMK 2100
Šesnaest dvozglobnih tramvaja Končareve proizvodnje. Pri izradi korištena postolja rashodovanih tramvaja 200, 201 i prikolica. Prototip proizveden 1994., ostali u tri serije od pet komada 1997., 1998. i 2002.


TMK 2200
Niskopodni tramvaji konzorcija Crotram (Končar/Gredelj), proizvedeni između 2005. i 2010., 140 komada u dvije serije od 70 (koje se međusobno razlikuju u interijeru), čime su postali najbrojniji tramvaji u povijesti ZET-a.


TMK 2300 (2200K) "shorty"
Kraća verzija Crotramovih niskopodnih tramvaja. Dva komada proizvedena, jedan 2009., drugi 2010.


Tramvaji 201 i 2100 smješteni su u pogonu Trešnjevka, T4 u pogonu Dubrava, a KT4, 2200 i 2300 u oba pogona.

Offline Francuz-7021

  • Administrator
  • Član foruma
  • *****
  • Datum registracije: 09.11.2018.
  • Postova: 400
  • Aktivnost:
    13.2%
  • Spol: Muški
    • Profil
ZET (Zagreb) - tramvaji
« Odgovori #1 u: 28.04.2019. - 01:38 »
Malo da se prisjetimo zagrebačkih Stojadina (TMK 101):