Users currently browsing this topic:

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Autor Tema: Remetinečki rotor (ZG)  (Posjeta: 28 vremena)

Offline Laurus97

  • Administrator
  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 09.11.2018.
  • Postova: 905
  • Aktivnost:
    13.6%
  • Bodovi: 5
  • Spol: Muški
Remetinečki rotor (ZG)
« u: 27.01.2020. - 21:07 »
FOTO, VIDEO: GOTOVA PRVA FAZA REKONSTRUKCIJE NAJVEĆEG ČVORIŠTA U ZAGREBU Remetinečki rotor od jutros opet u prometu, među prvima smo se provezli njime



Remetinečki rotor u nedjelju u 7 sati pušten je u promet, a njegovim otvorenjem završena je prva faza rekonstrukcije najvećeg prometnog čvorišta u Zagrebu. Vozači tako nakon 13 mjeseci imaju priliku ponovno voziti po rotoru, ali ih očekuje niz noviteta. Prvo, na ulazima u rotor postavljeni su semafori koji reguliraju broj automobila u kružnom toku, a u funkciju je pušten i podvožnjak istok - zapad, čime vozači iz smjera Lučkog i Novog Zagreba uopće ne moraju ulaziti u rotor, nego mogu proći ispod njega.

Iz Grada su još ranije istaknuli da je kroz “stari” rotor dnevno prolazilo više od 100.000 automobila, a ovom novom regulacijom u njega će ulaziti 30 posto manje vozila.

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić je prilikom obraćanja novinarima na Remetinečkom rotoru prvo zahvalio građanima na strpljenju dok su trajali radovi te istaknuo kako nije došlo ni do kakvog prometnog kolapsa dok je rotor bio zatvoren.

- Priveli smo prvu fazu projekta kraju i s novim rotorom će se 50 do 55 posto prometa spustiti ispod zemlje kroz tunelske cijevi. Bit će u početku malih problema, ali zato je tu signalizacija koje je besprijekorna, a mi ćemo do 1. svibnja napraviti sve što je još preostalo - kazao je Bandić te dodao da nije bila ovako blaga zima da ne bi vjerojatno završili na vrijeme.



Voditelj projekta rekonstrukcije rotora Goran Radić istaknuo je kako sada nastavljaju s izgradnjom tramvajske pruge te biciklističkih i pješačkih staza. Zbog potreba gradnje, povremeno će biti zauzete pojedine trake te će biti privremenih regulacija prometa, a Radić je ujedno napomenuo građanima da pripaze tijekom vožnje rotorom jer se još uvijek radi o privremenoj regulaciji.

Za kraj je Bandić od novih projekata najavio da će produžiti tramvajsku prugu, napraviti dizala u četiri pothodnika na Aveniji Dubrovnik te da se nada će do 31. svibnja kada se obilježava Dan Grada Zagreba završiti i sljemenska žičara.

Ujedno, u nedjelju su u promet pušteni i svi pristupni cestovni pravci iz Remetinečke ceste, Dubrovačke avenije, Jadranske avenije i Jadranskog mosta, a iz ZET-a su objavili kako će preko rotora ponovno voziti sve autobusne linije koje su od početka radova vozile izmijenjenim trasama.

No ovo još nije kraj rekonstrukcije jer sad na red dolazi gradnja tramvajske pruge, pješačke i biciklističke staze te hortikulturno uređenje okoliša. Prema tome, konačni završetak radova predviđen je do početka svibnja ove godine.

Podsjećamo, projekt rekonstrukcije rotora vrijedan je 331,6 milijuna, od čega je 273 milijuna kuna sufinancirano iz fondova EU, a 48 milijuna iz državnog proračuna. Na izgradnji novog rotora radilo je ukupno 360 ljudi, a tijekom gradnje je napravljeno 40.000 kubika betona, od čega je čak 30.000 otišlo u gradnju tunela. Tome još treba dodati i 5500 tona armature te 85.000 kvadrata asfalta u tri sloja.



Što se tiče novosagrađenih cesta koje su do sad bile korištene kao alternativni pravac za vrijeme radova na rotoru, one će sad imati novu, odnosno staru funkciju. Dio ceste koji je išao preko parkirališta Zrinjevca ponovno će postati parkiralište, dok će drugi dio postati velika, proširena šetnica. Cesta na nasipu će, pak, postati privatna cesta za trgovačke lance koji su već, kako su nam ranije rekli iz Grada, pokazali interes da je iskoriste za svoje potrebe. Jedino će Riječka ostati ista kakva je i sad te će služiti kao stari-novi alternativni prolaz pokraj rotora.

Još nešto fotografija i video se mogu pogledati na - https://www.jutarnji.hr/vijesti/zagreb/foto-video-gotova-prva-faza-rekonstrukcije-najveceg-cvorista-u-zagrebu-remetinecki-rotor-od-jutros-opet-u-prometu-medu-prvima-smo-se-provezli-njime/9895666/

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 1443
  • Aktivnost:
    23%
  • Bodovi: 8
Remetinečki rotor (ZG)
« Odgovori #1 u: 27.01.2020. - 21:28 »
Ispravite me ako grešim: ako mi dolazimo iz smjera Lučkog (od naplatnih kućica) i idemo npr prema 'Lisinskom', sad više nemoramo ulazit na rotor nego se more drito produžit kroz tunel pod rotorom  :misli: :HMmm:

Offline Ježko

  • Administrator
  • Aktivan član foruma
  • *****
  • Datum registracije: 09.11.2018.
  • Postova: 464
  • Aktivnost:
    5.8%
  • Bodovi: 5
Remetinečki rotor (ZG)
« Odgovori #2 u: 27.01.2020. - 21:45 »
Ispravite me ako grešim: ako mi dolazimo iz smjera Lučkog (od naplatnih kućica) i idemo npr prema 'Lisinskom', sad više nemoramo ulazit na rotor nego se more drito produžit kroz tunel pod rotorom  :misli: :HMmm:

Tako je, ako se ide iz smjera Lučkog direktno prema Novom Zagrebu, nema više potrebe za prolaskom kroz rotor, već se produžuje kroz novosagrađeni podvožnjak.

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 1443
  • Aktivnost:
    23%
  • Bodovi: 8
Remetinečki rotor (ZG)
« Odgovori #3 u: 27.01.2020. - 22:13 »
To je OK, thx!

Offline garfield

  • Globalni moderator
  • Aktivan član foruma
  • *****
  • Datum registracije: 09.11.2018.
  • Postova: 477
  • Aktivnost:
    7.8%
  • Bodovi: 2
  • Spol: Muški
Remetinečki rotor (ZG)
« Odgovori #4 u: 27.01.2020. - 22:59 »
Novi Remetinečki rotor sa semaforima je “drveno željezo”, od enormnih ulaganja i maltretiranja građana rekonstrukcijom neće biti velike koristi

Sve što smo stoput govorili i najavljivali dogodilo se. Golema ulaganja novca građana, s izravnim i neizravnim troškovima blizu 350 milijuna kuna, neće dati ni približno očekivane efekte.

Razlozi su sljedeći:

1. Remetinečki rotor je najopterećenije prometno čvorište i prometna lokacija u Hrvatskoj, sa 100.000 vozila dnevno u vršnim opterećenjima. Stoga je bio pogrešan pristup povećanje njegove propusne moći, jer se time generiraju slijedne gužve, posebice na raskrižju Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca te T-čvorištu na spojnici Jadranskog mosta prema Savskoj i Horvaćanskoj cesti.

2. Trebalo je izmjestiti barem trećinu prometa, a za to postoji gotovo idealno, prioritetno rješenje: izgradnja Jarunskog mosta, na spojnici Petrovaradinska ulica – Blato, što Zagrebu donosi i ostale sinergijske koristi (povećanje funkcionalnosti budućeg Sveučilišnog bolničkog centra i ‘izvlačenje’ velikog dijela bolničkih kapaciteta iz centra, što će dodatno doprinijeti smanjenju gužvi). Teorijom progresivnog djelovanja količine prometa na gužve, time bi se one na Remetinečkom rotoru svele u prihvatljive okvire te bi bila dovoljna signalizacijska i regulacijska unapređenja dosadašnjeg rotora.

3. Svaki rotor sa semaforima svojevrsno je ‘drveno željezo’, jer je rotor, odnosno kružno raskrižje osmišljeno da semafori nisu potrebni. Semaforizirani rotori se koriste samo u slučaju golemih i brojnih presijecanja prometnih pravaca, kad nije moguće rasterećenje premosnicama u okruženju, kao što je moguće u Zagrebu, primjerice na desecima preopterećenih kružnih tokova u Njemačkoj (Frankfurtu, Münchenu…)

4. Po ‘napuhanoj’ cijeni rekonstrukcije Remetinečkog rotora mogle su se u Zagrebu riješiti dvije nužne prometne premosnice, koje bi riješile prometno ‘predinfarktno stanje’ i polučile, doslovce, deseterostruko veći efekt: Jarunski most i spojnica na pravcu Avenija Gojka Šuška – Mandlaova, denivelirano s Branimirovom preko Borongaja i Čavićeve prema Domovinskom mostu. S te dvije premosnice riješile bi se gužve u području Remetinečkog rotora, Horvaćanske, Savske, Vukovarske, Heinzlove, Branimirove, riješila bi se prometna izolacija Borongaja…

(Autoportal)

Offline Laurus97

  • Administrator
  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 09.11.2018.
  • Postova: 905
  • Aktivnost:
    13.6%
  • Bodovi: 5
  • Spol: Muški
Remetinečki rotor (ZG)
« Odgovori #5 u: 28.02.2020. - 20:47 »
Zašto novi rotor u Zagrebu ima semafore? Imamo objašnjenje



NAKON više od godinu dana radova i potrošenih 320 milijuna kuna, Zagrepčane i sve koji u Zagreb dolaze iz smjera Karlovca dočekuje gotovo identični rotor kao i prije. Od starog, srušenog jer je bio nesiguran i slabo protočan, razlikuje ga tunel koji vodi prema Novom Zagrebu, ograde i semafori.

Profesor s Prometa: Semaforima je mjesto na ovom i ovakvom rotoru

Upravo su semafori koji su iznenadili sve koji su se nadali da će na južnom ulazu u grad zaista biti rotor, a ne kružno raskrižje, razlog što smo za objašnjenje nazvali Marka Ševrovića, predstojnika Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti. On nam kaže da je semaforima mjesto na ovom i ovakvom rotoru.

"Vidjet ćete kakav će kaos nastati kad jednom nestane struje"

"Dobro je da ih ima. Vidjet ćete kakav će kaos tamo nestati kad jednom nestane struje i semafori ne budu radili", rekao je Ševrović za Index.

Neuobičajeni kružni tok sa semaforom je neobično rješenje jer rotori služe bržem protoku automobila i na njima nema potrebe za semaforima. Osim na zagrebačkom koji je izgrađen suprotno savjetima struke.

Loša preglednost zbog uzbrdice i ograda

"Na ovaj se rotor, jednako kao i na onaj stari, automobili penju i jako je loša preglednost. To je još pogoršano ogradama koje jako smanjuju vidljivost”, rekao je Ševrović. On ovih dana vodi stručnu reviziju prometnog rješenja na rotoru i već sada najavljuje da će morati doći do značajnih izmjena.



Prekratke trake za razdvajanje

"Prvo, prevelike su prilazne brzine, a prekratke trake za razdvajanje. Trebat će usporiti promet na prilazu da bi ljudi imali dovoljno vremena za odluku kojim će smjerom krenuti. Drugo, loša je prometna signalizacija. Postavljena je preblizu rotoru", rekao je Ševrović koji bi za otprilike dva tjedna trebao dovršiti stručnu reviziju projekta vrijednog gotovo 50 milijuna eura.

Katastrofalan prilaz iz Remetinca

Kao posebno problematičan već sada ističe prilaz iz smjera Remetinca. "To je katastrofalno napravljeno", rekao je. Iako se rotorom već vozi, tunel pod njim još uvijek nema uporabnu dozvolu. Dobit će je tek kada svi radovi budu završeni.

Vozači moraju sjeći tri trake

"Zato je u tunelu sada ograničenje 40 kilometara na sat. Kad sve bude gotovo, trebalo bi se povećati na 70 km/h", ustvrdio je Ševrović. No i taj tunel je problematičan. Loše postavljena signalizacija dovodi vozače do situacije da moraju u posljednji trenutak sjeći i po tri trake da bi skrenuli u tunel ili, u suprotnom slučaju, da bi se popeli na rotor. "To će se valjda riješiti za nekoliko mjeseci, kada ljudi nauče kamo ih vodi koja traka", zaključio je Ševrović.

Nisu slušali stručnjake

Prema njegovu mišljenju na rotoru će se opet morati raditi. Problem su, ponavljamo, prevelike ograde koje ometaju preglednost i loše postavljena signalizacija. Uspinjanju na rotor nema pomoći jer su gradska uprava i građevinari odbili slušati struku i sagraditi ili rotor u istoj razini s pristupnim prometnicama ili petlju s koje bi se automobili spuštali na kružni tok.
(index.hr)