Users currently browsing this topic:

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Autor Tema: Tramvajske mape (Hrvatska)  (Posjeta: 105 vremena)

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 884
  • Aktivnost:
    26%
  • Bodovi: 3
    • Forum zatvorenog tipa i ne prima nove članove
Tramvajske mape (Hrvatska)
« u: 10.07.2019. - 15:00 »
Za sada ovdje nema slika ni skrinova jer me zanima što članovi misle o ... sem mene dela tko kakvu tramvajsku mapu po uzoru na koji grad u Hrvatskoj?

Obrazložiti ću detaljnije gornje pitanje:

Trase
Puca me unatrag godine dana napraviti trasu tramvajske puge u Osijeku a danas je na HTV-u bila reportaža o dubrovačkom tramvaju što je bilo dovoljno da pobudi maštu i da vidim što se da naći na netu. Sem ova tri grada (Zagreba, Osijeka i Dubrovnika) znani su tramvaji u Rijeci i u Opatiji. Osim Zagreba, ostale trase su više-manje jednostavne i mislim da ih nebi bilo teško napraviti. Poslije Zagreba, Osijek ima najdužu trasu linija i koju nebi bilo teško napraviti jer je više manje u ravnini i nema puno presjecanja trasa/linija. Ostale tri trase(Dubrovnik, Opatija, Rijeka) su još jednostavnije jer u biti se ide smjerom istok-zapad (jedino Opatija ima nekoliko značajnijih uspona/padova).

Objekti
Više manje nebi trebalo biti nekih većih  problema sa 'civilnim' zgradama jer bar toga ima po netu i po DLS-u. Možda je malo deficitarno sa tramvajskim objektima ali uz malo mašte i reskininga i to bi se dalo prevladati.

Tramvajska vozila
Čak ni tu mislim da nebi trebalo biti većih problema, uvjetno rečeno. Da, moglo bi biti problema ako bi se išlo u povijesnom smjeru (Opatija, Dubrovnik, Rijeka) ali uz određene kompromise i to bi se moglo zadovoljavajuće riješiti. Trebalo bi malo prekopat po istočnoeuropskim i ruskim stranicama i po DLS-u za starim tramvajima i eventualno to reskinat.

Linkovi sa podacima
Ono što trenutno ja znam gdje se može naći nešto konkretno:

www.zeljeznice.net
www.railserbia.net
www.gpp-osijek.com/forum/


Zaključak
Mislim da ću se odvažit i krenuti sa mjerenjem na GE trase  u Osijeku jer mi se čini nekako najednostavnija (u odnosu na ostala četiri grada). I to, krenuti ću od onoga što je najteže, iz sredine ... od osiječke remize. Kad će to biti neznam, za dan za dva ... za deset dana za mjesec ... neznam, moraju mi se zvijezde poklopiti. Prije nego što bilo što krenem delat u Trainzu moram postaviti kako sve stoji u odnosu na kompas (N/S i E/W), potom sve izmjeriti u GE, dobro vidjeti kako stoje ulaz/izlaz iz remize, kako stoje skretnice ... njihove udaljenosti,položaji ... i tek kad sve bude na papiru to ću prenašati na baseborde u Trainzu.

Mislio sam raditi i 'Dubrovnik' ali tu ima još jako jako puno nepoznanica (od samog položaja trase, položaja remize, kamo su bila okretišta, elevacija trase je isto važna jer kulko se dalo videt u dokumentarcu trasa je dosta šarala gore-dole ... ima toga još, da ne nabrajam sad sve) koje tek treba istražiti i naći.

*****
Za kraj, svako mišljenje, pomoć, sugestija, link ... je uvijek dobrodošlo  :link:


Offline Navcom

  • Član foruma
  • **
  • Datum registracije: 11.11.2018.
  • Postova: 71
  • Aktivnost:
    0.2%
  • Bodovi: 2
  • Spol: Muški
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #1 u: 10.07.2019. - 16:52 »
Samo za tvoju informaciju i Pula je nekada davno imala tramvaj koji je na žalost ukinut i maknuta je pruga sa trase. Ne znam da li bi se dalo naći mapu trase, jer je ukinut 1934. Ovo je sa Wikipedije: Električni tramvaj u Puli, tada pomorskoj bazi austrougarske mornarice, svečano je pušten u promet 24. ožujka 1904. godine, iako je probna vožnja obavljena 5. veljače. Na dvije linije gradskog tramvaja u prva četiri mjeseca prevezeno je 410.000 putnika.

Završetkom Prvog svjetskog rata značenje Pule u gospodarskom pogledu znatno se umanjuje, tako da dolazi i do stagnacije u tramvajskom prometu. Nakon 30 godina služenja, tramvaj je ukinut 16. travnja 1934. godine i prepustio mjesto autobusima.
Zanimljivost je da je Pula dobila električni tramvaj 5 godina poslije Rijeke, 6 godina prije Zagreba i 22 godine prije Osijeka.

A, evo i slika:

Offline Navcom

  • Član foruma
  • **
  • Datum registracije: 11.11.2018.
  • Postova: 71
  • Aktivnost:
    0.2%
  • Bodovi: 2
  • Spol: Muški
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #2 u: 10.07.2019. - 17:10 »
Evo našao sam glavni dio trase Pulskog tramvaja (ljubičasto je tramvajska trasa:

Prvi dan redovitog prometa bio je 25. ožujka 1904. i tog je dana bilo prodano 6.500 karata. U prva četiri mjeseca tramvaj je prevezao 410.000 putnika i zaradio 50.000 kruna. Nedjeljom se prodavalo i do 11.000 karata. Tramvaj je postao ljubimcem Puljana. Na gradskim ulicama je djelovao kao dama, a ljudi su jednostavno bili zaljubljeni u njega.
Pulski tramvaj bio je jedan od prvih električnih tramvaja u Hrvatskoj. Do danas su se održali tramvaji u Zagrebu (krenuo 1910.) i Osijeku (1926.), uz napomenu da je Osijek imao tramvaj na konjsku vuču još od 1884. godine, a Zagreb od 1891.

Pulska tramvajska pruga počinjala je na željezničkoj stanici. Jedan krak išao je rivom uz Arsenal do Nove Pule tj. mjesta gdje je danas tvornica cementa. Tu se nalazila remiza. Drugi krak vodio je uz Marine Kasino preko gradskog središta i uz Arenu ponovno na željezničku stanicu. Ispred Arene se je od 1910. odvojio krak prema Šijanskoj šumi.

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 884
  • Aktivnost:
    26%
  • Bodovi: 3
    • Forum zatvorenog tipa i ne prima nove članove
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #3 u: 10.07.2019. - 17:30 »
Samo za tvoju informaciju i Pula je nekada davno imala tramvaj ...
... mea culpa, mea maxima culpa ... promaklo!

Offline Navcom

  • Član foruma
  • **
  • Datum registracije: 11.11.2018.
  • Postova: 71
  • Aktivnost:
    0.2%
  • Bodovi: 2
  • Spol: Muški
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #4 u: 10.07.2019. - 17:35 »
Samo za tvoju informaciju i Pula je nekada davno imala tramvaj ...
... mea culpa, mea maxima culpa ... promaklo!

Nema veze i ja sam slučajno prošlo ljeto saznao da je Pula nekada davno imala tramvaj. A, vidiš, zanimljivo je da je pulski tramvaj imao prugu iste širine kao i željeznica (1435 mm) pa je dio preko rive korišten za tramvaj nakon ukidanja istog ostao za željeznicu prema Uljaniku.
Ovdje ti je malo opširnije o Pulskom tramvaju: http://istrapedia.hr/hrv/1934/pulski-tramvaj-tramvaj-u-puli/istra-a-z/

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 884
  • Aktivnost:
    26%
  • Bodovi: 3
    • Forum zatvorenog tipa i ne prima nove članove
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #5 u: 10.07.2019. - 21:28 »
... ja sam slučajno prošlo ljeto saznao da je Pula nekada davno imala tramvaj ...
Ma ja sam znao otprije za to jer se o tome pisalo na riječkim vlakovima.

Btw, kad smo već kod tih povijesnih tramvaja na 'našem' području, i Piran je imal tramvaj. Pa Trst (njihov ne dela zbog nekih, koliko sam ja skužil, tehničkih problema) sa svojom linijom do Opičine. Tako da ima u svemu poprilično štofa samo je vremena malo za sve napraviti.

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 884
  • Aktivnost:
    26%
  • Bodovi: 3
    • Forum zatvorenog tipa i ne prima nove članove
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #6 u: 11.07.2019. - 12:47 »
Znam da je možda kriva tema ali vredi pogledat kao možda neki predložak (pogotovo šta je dobrim djelom snimljeno kao cab ride) za neku blisku budućnost ...


Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 884
  • Aktivnost:
    26%
  • Bodovi: 3
    • Forum zatvorenog tipa i ne prima nove članove
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #7 u: 11.07.2019. - 20:14 »
More mi ko od aboriđina (ako ih ima) zeru pojasniti ovo ...



... daklem, na skrinu sa GE je ulaz u osječku remizu, za malo bolje razumijevanje; smjer pruge/ceste prema gore je u smjeru centra a prema dole u smjeru okretišta Zeleno polje, ono što nikako nemogu odgonetnuti je:

- kako tramvaj iz smjera centra ulazi u remizu
- ako tramvaj uđe u remizu sa upravljačnicom naprijed kako ga okrenu ako ujutro drugi dan ide na prvu vožnju prema centru (dal' ga okrenu tu ispred na trijanglu?)

Unapred fala na svakoj pomoći!

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 884
  • Aktivnost:
    26%
  • Bodovi: 3
    • Forum zatvorenog tipa i ne prima nove članove
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #8 u: 11.07.2019. - 23:15 »
More mi ko od aboriđina (ako ih ima) zeru pojasniti ovo ...

https://i.imgur.com/lix719v.jpg
...
Dakle, treba samo imat dobrog đokera uz to i dobrog frenda (ne, nije iz Rijeke nego iz Zagreba) koji poznaje stanje na terenu i sve se u pet minuta razjasni. Sve sam saznao, kako se ulazi u remizu iz smjera centra, kako se okreću tramvaji, kako se izlazi i u smjer prema Zelenom polju i prema centru ... saznao sam čak i koliko Osijek ima tramvaja i kojih modela, pojedinosti vezane za liniju dva. Deset minuta vrlo konstruktivnog razgovora.

Sad se treba samo ulovit GE-a i njegova rulera i mjeriti i zapisivati.

Offline Navcom

  • Član foruma
  • **
  • Datum registracije: 11.11.2018.
  • Postova: 71
  • Aktivnost:
    0.2%
  • Bodovi: 2
  • Spol: Muški
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #9 u: 11.07.2019. - 23:18 »
Iz grada tramvaj ode na okretište i kad ostavi putnike ode u remizu, a, okretati tramvaj ne treba jer ako se ne varam u onoj maloj hali na desnoj strani su samo 2 kolosijeka i predpostavljam da iza hala pruga skreće prema velikoj hali u kojoj je više kolosijeka i samo se usmjerava na prazan kolosijek. To je moje mišljenje s obzirom da se ne vidi okretnica za tramvaje.

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 884
  • Aktivnost:
    26%
  • Bodovi: 3
    • Forum zatvorenog tipa i ne prima nove članove
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #10 u: 12.07.2019. - 08:33 »
Iz grada tramvaj ode na okretište i kad ostavi putnike ode u remizu, a, okretati tramvaj ne treba jer ako se ne varam u onoj maloj hali na desnoj strani su samo 2 kolosijeka i predpostavljam da iza hala pruga skreće prema velikoj hali u kojoj je više kolosijeka i samo se usmjerava na prazan kolosijek. To je moje mišljenje s obzirom da se ne vidi okretnica za tramvaje.
Ne ne ne, potpuno krivo, tramvaji idu malo napred malo natrag. I da, nema okretnice. Al' ima zato trijangl na ulazu  :miga2:

Offline thomcro

  • Veteran foruma
  • *****
  • Datum registracije: 25.03.2019.
  • Postova: 884
  • Aktivnost:
    26%
  • Bodovi: 3
    • Forum zatvorenog tipa i ne prima nove članove
Tramvajske mape (Hrvatska)
« Odgovori #11 u: 12.07.2019. - 08:56 »
Iz grada tramvaj ode na ...
... na muviju se vidi kako tramvaj ulazi u remizu


btw, osječki tramvaji imaju na drugom kraju pomoćnu upravljačnicu upravo zbog manevriranja pri izlasku/ulasku u/iz remizu/e